tento řád je závazný, stejně jako ustanovení zákona, vyhlášek a pravidel létání, porušení těchto pravidel je dle zákona stíhatelným přestupkem.
I. VŠEOBECNĚ
Ranská hora se nachází v I. zóně CHKO České středohoří, v katastrálním území obce Raná u Loun. Veškerý pohyb v této lokalitě se řídí tímto provozním řádem.
- Na území celého areálu Raná je nutné respektovat zákaz vjezdu všech vozidel. Příjezd vozidel je možný pouze po vyznačených cestách a vozidla mohou být odstavena jedině na vyhrazených parkovištích (viz.plán areálu).
- Návštěvníci lokality jsou povinni se při výstupu a pohybu na kopci zdržovat především na turistických cestách a na startovacích, cvičných a přistávacích plochách. Výstup po spádnici jihovýchodního svahu je zakázán.
- Osoby pohybující se v doprovodu psů mají povinnost uklidit po nich všechny výkaly na cestách, cvičných loukách, přistávacích a startovacích plochách.
Vztažný bod plochy: 50°23´44´´N, 013°45´16´´E, Nadmořská výška nejvyššího bodu: 457 m
II. Startovací plochy
- Na letovém terénu Ranská hora se nachází tři startovací plochy pokryté zpevňujícími rohožemi.
- Rozmístění vzletových ploch je vyznačeno na plánu areálu.
- Balení a rozbalování PK a ZK je nutné provádět s ohledem na ostatní provoz.
III. Přistávací plochy
- Na letovém terénu Ranská hora jsou publikovány dvě přistávací plochy.
- Rozmístění přistávacích ploch je vyznačeno na plánu areálu.
- Jakékoliv dlouhodobé blokování přistávacích ploch je možné jen na základě zvláštního povolení. Balení a rozbalování PK a ZK je nutné provádět s ohledem na ostatní provoz.
- Piloti jsou povinni přistávat na oficiálních přistávacích plochách. Na cvičných plochách mohou přistávat pouze v případě, kdy na nich není provoz.
IV. Cvičné plochy
- V lokalitě se nachází dvě cvičné plochy pro výcvik začátečníků a nácvik startů
- Rozmístění cvičných ploch je vyznačeno v plánu areálu.
- Jakékoliv dlouhodobé blokování cvičných ploch je možné jen na základě zvláštního povolení.
V. Létání
Běžný provoz:
Létat v lokalitě Ranská hora je povoleno pouze pilotům PK a ZK, kteří mají platný pilotní průkaz, průkaz letové způsobilosti PK nebo ZK a sjednáno pojištění odpovědnosti za škody způsobené třetím osobám.
Letový terén Raná má nejdelší leteckou historii v ČR. Nejpříhodnější podmínky pro létání jsou při SE (jihovýchodním) a NW (severozápadním) proudění. Startovací plochy jsou dostupné pouze pěší chůzí. Terén je nenáročný, vhodný i k základnímu výcviku pilotů PK a ZK, k rekreačnímu i termickému výkonnostnímu létání. Část terénu je klasifikována jako Národní přírodní rezervace.
Výcvik:
Výcvik pilotů PK a ZK jsou oprávněni provádět pouze držitelé platné licence instruktora PL nebo ZL vydané LAA ČR, při dodržování výcvikové směrnice PL 3 nebo ZL 3 a provozního řádu terénu.
VI. Provoz leteckých modelů
S veškerými leteckými modely je možno létat pouze za předpokladu, že nehrozí nebezpečí kolize s PK, nebo ZK. Letecké modely nesmí ohrozit nebo omezit PK a ZK.
VII. Důležité Kontakty
Integrovaný záchranný systém: 112
Hlavní inspektor provozu LAA ČR: +420 777 813 050
Každou leteckou nehodu nebo incident je účastník nebo svědek povinen ohlásit hlavnímu inspektorovi provozu LAA ČR.