Dlouho očekáváná a potřebná výměna rohoží na JV startech začíná. Dočkají se jak piloti PG, HG a speedflyeři, tak i velmi vzácný motýl Okáč skalní, který v rohožích díky našemu ošlapu přežívá!
Výměna rohoží je plánována na sobotu 6.3.2021. Náhradní a poslední jarní termín povolený úřady k výměně je sobota 13.3.2021.
Pokud by nebylo možné výměnu uskutečnit kvůli vládním opatřením, uskuteční se na podzim.
V této první etapě dojde k výměně horní poloviny hlavní JV startovačky (1A). Další etapy (1B, 2A, 2B) budou následovat v každý další rok.
Výměnou rohoží na hlavním (nižším) JV startu dojde zároveň k rozšíření startovačky na úžasných 20 metrů!
Pokud bude čas, svážeme i nějaké rohože na horním startu.
Proběhne také výměna rukávů a obnova flér.
S sebou musíme mít roušku nebo respirátor, dále se budou hodit rukavice ve kterých je cit a něco na rovnání terénu dle vlastního uvážení (ideální je armádní lopatka).
Skleník se postará o občerstvení.
Logistika
Začneme v sobotu kolem 9hod u Skleníku. 100ks rohoží navozíme postupně do sedla (povolení máme). Odtamtud je budeme muset ručně vynosit k hlavní JV startovačce, kde se pustíme do demontáže starých rohoží. Staré rohože budeme průběžně snášet zase zpět do sedla, odkud je bude auto zase odvážet k likvidaci.
Výměna
Výměna začne demontáží horní řady. Mezitím bude vyměřena horní rovina rohoží, dojde k instalaci kotev a k nim se pak pečlivě uváže horní řada. Na horní řadu rohoží se pak budou navazovat další čtyři řady, celkem se tedy vymění pět řad.
Rohože budou svazovány v celé šířce, aby docházelo k rovnoměrnému přenosu namáhání. Je známo, že svazování pouze v rozích mělo za následek vytrhávání oček. Na svázání jednoho páru rohoží (viz níže) je třeba necelých 2 metrů popruhu. Uzlíky na popruzích bychom měli schovávat pod rohož, aby nedocházelo z zachytávání padákových šňůr.
Rohože budou svazovány popruhem od Českého výrobce Mouka Tišnov, který dodává i výrobcům PK. 🙂
